Ouders
Ouderraad
De Ouderraad bestaat uit een vaste groep actieve ouders. De Ouderraad heeft een voorzitter, een notulist en een penningmeester. De taken bestaan uit het helpen bij de voorbereiding van feesten, het kopen van bijvoorbeeld de schoencadeautjes in december en het versieren van de school, alles uiteraard in nauw overleg met het team. De samenwerking tussen het team en de Ouderraad is van groot belang, twee leerkrachten maken onderdeel uit van deze raad om zodoende de communicatie te optimaliseren. Bij iedere vergadering wordt gekeken welke activiteiten hulp en assistentie behoeven.
Educatief partnerschap
Een goed contact tussen ouders en school vinden we erg belangrijk. Als een kind ervaart dat ouders en school samenwerken en elkaar steunen, bevordert dit de ontwikkeling van het kind. Deze samenwerking tussen leerkracht en ouders noemen wij educatief partnerschap. Samen zetten zij zich in om de beste omstandigheden voor de leerling te creëren.
Actieve (klassen)ouders
Elke groep heeft één of meer klassenouders. Jaarlijks vraagt de leerkracht of er ouders zijn die deze taak op zich willen nemen. Ook ouders die zelf minder tijd hebben kunnen klassenouder worden; zij doen niet alles zelf maar helpen de leerkracht met het organiseren van de benodigde hulp.
Communicatie met ouders
Ouders informeren wij op de volgende manieren:
Ouderbijeenkomsten
We nodigen ouders op verschillende soorten momenten uit om u te informeren over allerlei zaken. Bijvoorbeeld voor oudergesprekken, ouderbijeenkomsten, de medezeggenschapsraad en de ouderraad.
Informatieochtend bij aanvang van het schooljaar
De groepsleerkrachten organiseren in het eerste kwartaal van het schooljaar een informatiebijeenkomst voor alle ouders van hun groep. U ontvangt dan informatie over wat uw kind gaat leren en welke specifieke activiteiten voor dit schooljaar op de agenda staan. Ook laten de leerlingen zien wat we zoal doen op school.
Wengesprekken en startgesprekken
Voor de leerlingen die in groep 1 starten, vindt na 6 tot 8 weken onderwijs een wengesprek plaats. Vanaf groep 3 vinden er startgesprekken plaats. Deze zijn gepland aan het begin van het schooljaar en zijn bedoeld om met elkaar te bespreken wat er van elkaar verwacht wordt en om heldere afspraken te maken voor het komend schooljaar. De leerling kan aangeven aan welke doelen hij/zij wil werken.
Voortgangsgesprekken
In november is er een voortgangsgesprek zonder rapport en in maart en in juni met rapport. Het rapport reiken we uit tijdens een rapportgesprek waarvoor we ouders uitnodigen. Vanaf groep 3 is uw zoon of dochter daar ook bij aanwezig. Op het moment dat u een vraag heeft of behoefte aan contact met de leerkracht, kunt u via de mail een afspraak maken. Andersom neemt de leerkracht contact met u op als resultaten of het gedrag van uw kind daar om vragen.
Nieuwsbrief en Parro-app
Vrijwel alle informatie verstrekken wij via de Parro-app. Het betreft informatie voor de hele school, informatie over de groep van uw kind en specifieke brieven. U kunt de app downloaden op uw telefoon.